2014 - Reisverslag uit Courtenay, Canada van Marloes Leijser - WaarBenJij.nu 2014 - Reisverslag uit Courtenay, Canada van Marloes Leijser - WaarBenJij.nu

2014

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

02 Januari 2014 | Canada, Courtenay

Zo, het is inmiddels al 2 januari 2014. Met oud & nieuw was het niet zo heel speciaal. In ieder geval niet zoals ik het gewend was. Er was geen vuurwerk en geen champagne, maar wél OLIEBOLLEN! Wat duurt het lang om oliebollen te maken zeg, jeez. Maar ze waren goed gelukt. Eerst een uur laten rijzen en daarna in de frituurpan (nieuw aangeschaft) gegooid. Ze waren niet eens lelijk geworden. Natuurlijk hadden we er geen rozijnen in gedaan, want dat is vies. Audrey had nachos gemaakt met gesmolten kaas en hammetjes er op, kei lekker, had ik nog nooit zo op. Denk dat Bob die ook wel kan maken en lekker vindt!

We hadden ook van die sterretjes of siestertjes afgestoken, jaja hardcore vuurwerk je weet zelf. En voor de rest hebben we gekeken naar hoe Chloe ging dansen, misschien wel 10 verschillende liedjes met 10x hetzelfde dansje. En Harry Potter en Just Dance 3 gespeeld op de Wii.

Toen het 12 uur was, gingen we de andere sterretjes buiten aansteken en was het bed tijd. Dat vond ik wel raar. In Nederland kus je dan iedereen en ga je naar buiten om naar het vuurwerk te kijken, dat was hier niet zo.

Gister hebben we lang geslapen, ja tot 12 uur opblijven zit er voor ons nog niet in. Daarna zijn we naar het centrum geweest, naar de mall (overdekt winkelcentrum). Dat was echt mega groot. Er waren maar 2 winkels open: London Drugs (geen drugs winkel maar gewoon een winkel haha) en Target. Ik had er wel uren kunnen blijven, zo groot was het. Bij London Drugs hadden we maskertjes gekocht en wat douchespullen. Bij Target heb ik een nieuwe trui gekocht en Milou een super mooie blouse en een leuk jasje. Bij allebei dacht ik euwww stom, maar toen ze het aan deed was het eigenlijk super leuk :D Het was ook heel goedkoop, alles aan dat rek was $5 en dat voor een colbertje, cheap! De Target was echt zooo groot.. Je kon er ook echt ALLES kopen. Het was een beetje een mix tussen: hema, v&d, c&a, jumbo, gamma/praxis, ikea en h&m. De grootte van de winkel was een beetje zoals een ikea. Wat wij super groot vinden.
Daarna waren we nog naar de Future Shop geweest, vergelijkbaar met Media Markt. Ook qua grootte. Ik had een 3D bril opgezet om naar een 3D tv te kijken, niks voor mij. Kei eng :P

's Avonds hadden we turkey (kalkoen) gegeten. Dat was echt lekker, veel lekkerder dan verwacht ook. Het was lekker mals vlees met cranberry jelly en we hadden maïs en puree erbij, de puree met aardappels geschild door Milou en mij! Na het eten hebben we tv gekeken, we waren allebei best moe. Ik had gedoucht, de douche is best oké trouwens. En daarna zijn we eigenlijk al naar bed gegaan, rond 9 uur ofzo.

Vandaag waren we wel vroeg wakker, rond 7 uur denk ik. Nu is het bijna 9 uur. Als het goed is zouden we vandaag aan school gaan werken, want ja we moeten nog schoolwerk doen voor de HAN :'(. Vanavond gaan we natuurlijk Wie Is De Mol? kijken! Yay! Lang op gewacht, maar het is weer zo ver. Spannend.

Tot snel!

• 05 Januari 2014 - 12:19

Margareth:

he marloes en milou!
    hoes tie?
    wat vliegt de tijd, zo zit je nog samen aan de borrel in Huissen en zo zit je in Canada aan de kalkoen!
    wij zijn gisteren terug gekomen van een weekje sneeuw in oostenrijk en hebben de apres ski nog in de benen, super gezellig.
    voor jullie; geniet er van en ik hoop dat de eerste werkdagen goed verlopen. succes met de lessen
    groeten uit een zonnig Huissen,
    Margareth

• 06 Januari 2014 - 21:06

Fam.Mattijssen:

He Marloes,
    Hoe is het daar? Zo te lezen heb je het wel naar de zin.
    Zo sta je bij de Action en zo sta je bij de concurent in Canad haha.
    Vanmiddag je oma gesproken en natuurlijk nog even over je gebabbeld.
    Marloes het zal zeker leuk en leerzaam zijn daar voor jullie.
    We leven met je belevenissen mee.
    Heel veel succes.
    Gabrie Mieke Robert en Rosalie.

• 10 Januari 2014 - 02:02

Marloes Leijser:

Dank jullie wel allemaal! Leuk om te zien dat jullie mijn blog ook volgen :)