School - Reisverslag uit Courtenay, Canada van Marloes Leijser - WaarBenJij.nu School - Reisverslag uit Courtenay, Canada van Marloes Leijser - WaarBenJij.nu

School

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

09 Januari 2014 | Canada, Courtenay

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven, dus bij dezen, een nieuwe!

In de tussentijd ben ik vorige week op zaterdag naar tante A3 geweest, die woont in Duncan, dat is zo'n anderhalf uur rijden vanaf hier. Dat is dus "kort". Tante A3 woont in een appartement, waar het ruikt naar oude mensen. Het appartement is eigenlijk best groot. Zulke grote appartementen zul je in Nederland niet zien voor bejaarden. We werden daar hartelijk ontvangen met een kopje thee, koekje en later kregen we zelfs pizza. We hadden trouwens de dag ervoor ook pizza op, echt super lekker, hawaii. Het was wel raar om bij tante A3 te zijn, ik was niet gewend om Engels met haar te praten. Haar accent is best apart, niet echt Nederlands, ik kan het niet plaatsen.

Toen we klaar waren bij tante A3, gingen we terug naar huis langs Nanaimo, waar een grote mall is. Daar hadden we slechts een uur om te winkelen, NIET genoeg voor Milou en mij, dus zijn we de dag erna nog een keer gegaan LOL!

Op zondag zijn we met Kathy (weet niet of je dat zo spelt), Leona en Audrey naar Nanaimo geweest om te winkelen. Die 3 vrouwen hebben echt heel veel schik samen, niet te geloven. Leuke autorit dus, ook al was ik best moe.Ik heb weer niks gekocht, wel dingen aangepast, maar het was net niks.

Maandag zijn we voor het eerst naar Huband Park Elementary gegaan, de basisschool waar Abby en Chloe ook op zitten. Daar maakten we kennis met de directrice, die ons voorstelde aan de docenten van Abby en Chloe. Ik werd met Mr Perich meegestuurd, naar Grade 3 (zou bij ons groep 4 zijn). De dag begon met het volkslied van Canada, die hard door de speakers van de school klonk. Alle kinderen stonden braaf achter hun stoelen mee te zingen, mooi maar wel apart. Ik wist niet echt wat ik moest doen, ik ga sowieso niet meezingen met een volkslied van een land waar ik niet de nationaliteit van draag, dus keek ik gewoon toe.
Ik mocht mezelf voorstellen aan de klas, schreef m'n naam op het bord en liep een beetje rond in de klas.

In deze klas zitten best veel kinderen met leerproblemen. Zo is er een jongen die erg autistisch is en telkens maar 10 minuten in de klas is en dan wordt hij weer meegenomen. Hij heeft altijd zijn koptelefoon op, praat niet met andere kinderen en maakt aparte geluidjes.

Die dag hadden de leerlingen eerst spelling, daarna rekenen (wat Abby heel stom vindt), gym en nog wat dingen die ik nu niet meer weet. Gym was wel leuk, toen mocht ik samen met Mr Perich de oefeningen voor doen, ballen gooien op kinderen, leuk!
Oh, wat ook apart is, is dat elke 3 kwartier de kinderen naar buiten MOETEN. Ze moeten dan een rondje om de school rennen of lopen en
soms naar de gate lopen, dat is berg opwaarts.
Om 10:15 hebben ze recess, dat is de pauze waar ze buiten kunnen spelen. Het speelplein is echt heel groot, ik snap wel dat daar beren en poema's kunnen komen. Nu hebben die winterslaap, dus we zijn nog even veilig. Rond 12 uur hebben ze lunch, dan kunnen ze hun brood eten en wij dus ook.Ze hebben geen echte broodtrommels, maar speciale soort tassen "lunchkits" om hun lunch in te doen. Daarom hebben ze ook mega rugzakken, zo groot als de brugklassers hebben.
In de docentenkamer werden we gelijk gevraagd om een presentatie over Nederland te gaan geven in Grade 6 (dat zou dan groep 7 zijn). Dat gaan we uiteraard doen, handig want het is ook 1 van de opdrachten van de HAN.

Dinsdag was weer een dag op Huband, verliep een beetje hetzelfde als maandag, maar nu werden er meer dingen aan mij gevraagd. Vooral bij rekenen bleek de hulp hard nodig. Ja, lach maar, Marloes die rekenen uit gaat leggen. Wiskunde ben ik niet goed in, maar rekenen lukt nog wel. 's Avonds heb ik Abby geholpen met haar huiswerk, writing en Maths. En hebben we super lekkere hamburgers gegeten, met tomaat en champignon, ja mama, ik eet groente (fruit ook trouwens). Na het eten heb ik nog even met papa geskypet, die toen onderweg was naar zijn werk, goede verbinding deze keer:)

Vandaag, woensdag, was het ook weer interessant op school. Dit was de eerste keer dat ik de muziekles zag. Daarvoor gaan de kinderen naar een ander gebouwtje met een speciale muzieklerares. Dat was echt heel schattig om te zien. Ze gingen speciaal voor mij hun nieuwjaarsliedje zingen, in het Japans. Ze zongen ook andere liedjes en luisterden naar muziek op de radio. Met aardrijkskunde moesten de kinderen Nederland opzoeken in de atlas, ze dachten dat Europa 1 land was, maar ja, groep 4. Abby heeft de uitnodigingen voor haar kinderfeestje uitgedeeld, het wordt een spionnenfeestje. Volgende week donderdag is ze jarig en volgende week zondag is het feestje, waar (bijna) alle meisjes uit haar klas zijn uitgenodigd en nog een paar uit andere klassen.

Morgen ga ik waarschijnlijk bij Milou kijken in grade 2, Chloe's klas. De lerares die ook muziek geeft, geeft die klas les op donderdag en vrijdag. Is ook wel interessant om die klas te zien, na veel verhalen erover gehoord te hebben.
We kunnen dan mee terug met de bus, we hebben nu een bus pass. Dan gaan we met een echte gele schoolbus mee terug met Abby en Chloe. 's Morgens worden we altijd gebracht door Audrey, die daarna door gaat naar haar werk.
Vrijdag wil ik graag bij Grade 6 gaan kijken, voordat we de week erna (waarschijnlijk) de presentatie gaan geven.

Pfoe wat moet ik nog meer vertellen? Geen idee en anders hoor ik het wel!

  • 09 Januari 2014 - 09:54

    Mama:

    Heel leuk verslag Marloes. Jullie zijn goed ontvangen op de school. Iedereen is geïnteresseerd in jullie verhalen, leuk.

    Plaats je nog wat leuke foto's erbij van de school en zo? Ben erg benieuwd hoe het eruit ziet.

  • 10 Januari 2014 - 01:53

    Marloes Leijser:

    Dank u en ja, de foto's kan je nu zien als het goed is!

  • 10 Januari 2014 - 01:53

    Marloes Leijser:

    Dank u en ja, de foto's kan je nu zien als het goed is!

  • 10 Januari 2014 - 11:02

    Lean:

    Hey marloes leuk hoe je alles omschrijft maar ik heb een vraagje... hoe ruiken oude mensen ? Hihi groetjes

  • 12 Januari 2014 - 12:17

    Mama:

    De foto's heb ik nu gezien. Met welke leerkracht heb jij het meest contact?

  • 12 Januari 2014 - 21:40

    Marloes Leijser:

    Lean, oude mensen ruiken naar bejaardenhuizen!
    En mama: met Mr Perich, de docent van Abby. En nog wat docenten die ons graag in hun klas willen.

  • 13 Januari 2014 - 17:33

    Jan Linders:

    Hi Marloes,

    Great country, great adventures...! Shopping or teaching, what do you like best -:)? No seriously, must be wonderful to be an assistant-teacher at your nieces' (?) school or did I get that wrong? Keep us posted about all your school or private activities! Enjoy, take care, Jan

  • 13 Januari 2014 - 17:53

    Jan Linders:

    Hi Marloes (again)

    Please send my regards to Milou as well. Just read her blogs but as far as I understand you can only react through facebook which I don't have. I can see she's having a great time too, helping out at school with many subjects and teachers! Keep up the spirit, take care, Jan

  • 14 Januari 2014 - 17:27

    Margareth:

    Dag Marloes,
    Jullie maken veel mee! Van luchtjes tot Europa dat lijkt op Nederland ! Dat wordt een promotie tour. Groetjes Margareth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 06 Nov. 2013
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 14586

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 07 Juni 2014

CANADA!

Landen bezocht: