3 weken! - Reisverslag uit Courtenay, Canada van Marloes Leijser - WaarBenJij.nu 3 weken! - Reisverslag uit Courtenay, Canada van Marloes Leijser - WaarBenJij.nu

3 weken!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

17 Januari 2014 | Canada, Courtenay

Vandaag zijn we officieel 3 weken in Canada, die 3 weken zijn best snel gegaan.
We hebben veel nieuwe mensen ontmoet, waar ik lang niet overal de naam meer van weet. Veel nieuwe indrukken opgedaan, wat ervoor zorgde dat we vaak vroeg naar bed gingen.
Veel lekker eten, want Rob is een goede kok. We hadden het er zelfs al over om "Cooking with Rob in Canada" op te zetten als een video kanaal. Mama, we kunnen al meatloaf maken en wraps met ei, tomaat, hammetjes en kaas.
Ik heb moeite met dingen in chronologische volgorde te zetten, dus ik ga even kriskras dingen door elkaar schrijven.
Gister was Abby's 9e verjaardag. We hadden de week ervoor een doe-het-zelf armbandsetje gekocht, natuurlijk roze. Was ze gelukkig heel blij mee, gelijk een armbandje gemaakt.
Ze hadden geen slingers, maar wel crèpe papier slingers. Dat deed me denken aan het prachtige lied dat je mocht zingen in de kleuterklas als iemand jarig was: "Mooie slingers van papier, tierelier, tierelier. Mooie slingers van papier, tierelierelom". Gestoord dat ik dat nog weet, maar oké.
's Avonds kwam de vader van Rob, dus de opa van Abby en Chloe. Ik vond dat hij op een darter leek en hij kon heeeel slecht horen. Audrey moest bijna schreeuwen wilde ze hem iets vertellen. We aten biefstuk (YAY), rijst en groenten, gekozen door Abby. Zelf at ze het minst, maar het was heel lekker.
Na het eten mocht ze de andere cadeautjes uitpakken, een Harry Potter Wii spel, een boekenset over een detective, een nieuwe danstas en een nerf pistool. Ze was er heel blij mee, eigenlijk met alles wel. Van opa kreeg ze nog een envelop, dat doen opa's en oma's. Toen ze alles had uitgepakt, mocht ze de kaarsjes uitblazen op een ijstaart. De taart was echt HEEEEEEEEEEEEEEL lekker. De onderkant was chocolade ijs, tussenin zat een soort cake achtig iets, niet te beschrijven, daarboven geloof ik vanille ijs en daar op nog botercrème en slagroom.
Tussen alle bezigheden door, heb ik ook nog een leertaak afgekregen, eindelijk. Nog twee te gaan :(

Op school is het nog steeds interessant. De kinderen in de klas lijken me steeds leuker te vinden, ze knuffelen me soms en zeggen gewoon direct: "I like you" of "I don't want you to leave our class", schattig toch? Ik help de kinderen die moeite hebben met een aantal dingen, zoals lezen en rekenen. Deze week heb ik met twee leerlingen op de gang een verhaaltje over een haan gelezen. Ook heb ik een paar leerlingen geholpen met rekenen, die gewoon alle opdrachten nu af hadden, wat ze anders nooit konden. Ze komen zelf naar me toe voor hulp nu, dus ze zien wel in dat ik ze kan helpen :)

Verder zijn we van de week ook de "stad" in geweest. Niet heel veel te zien, dus zijn we weer bij Hot Chocolates beland, ah zielig hè. Deze keer een kleinere chocomel genomen en een cheesecake, weer veeeelste groot.

Vanavond gaan we uit eten met z'n allen bij Boston Pizza. Ter ere van 3 verjaardagen achter elkaar, Abby, Kali en Kiara zijn alle drie na elkaar jarig en zitten in dezelfde klas.
Morgen is er geloof ik even niks en dan zondag het kinderfeestje. Het wordt een spionnenfeestje, iedereen moet een vermomming aan en ze moeten op zoek naar aanwijzingen. Ze zijn er maar druk mee de hele tijd. Dan komen er zondag dus een stuk of 10 meisjes in het huis rond rennen en Abby nog meer cadeautjes geven.

Oh ja, morgenvroeg moet ik natuurlijk Pec - Vitesse gaan kijken. Ik wil proberen zo veel mogelijk wedstrijden nog te volgen als ik hier ben. Met de nieuwe aanwinsten denk ik dat we best kans maken op een kampioenschap. Ik durfde het nooit uit te spreken, maar nu doe ik het toch. Als we geen kampioen worden ben ik niet teleurgesteld, maar oh wat zou het mooi zijn.
Zondag kijken we Boer Zoekt Vrouw en donderdag Wie Is De Mol? dus we missen daar niks van, alleen kijken we het later. Mijn mol tot nu toe is Susan, ik heb het nooit goed, dus die is het natuurlijk niet.

Dit was het voor nu denk ik, tot later!

  • 17 Januari 2014 - 21:45

    Mama:

    Kan nu al niet wachten tot jij kookt voor ons. Blijf oefenen,....

    Veel plezier als spion zondag. Enne, Vitesse shirt aan als ze moeten spelen hè!

  • 18 Januari 2014 - 00:45

    Marijn Nust:

    IK HAD NIET ANDERS VERWACHT. geel-swert hert he;)

  • 18 Januari 2014 - 11:04

    Jan:

    Je kijkt dus naar veel Nederlandse programma's. Heb je ook nog iets gezien van het EK schaatsen in Hamar? Anders moet je nog maar eens terugkijken, vooral naar de huldiging op zondag. Kuin je je "lievelingsoom" nog eens een keertje zien zingen. Het is niet de X-Factor.

  • 18 Januari 2014 - 13:23

    Mama:

    Ja klopt! Jan staat er gekleurd op. Hand op het hart, luidkeels meezingen, cose-up. Moeite waard om even op te zoeken. (Kan je even lachen.)

  • 22 Januari 2014 - 23:12

    Mama:

    Als je nog meer Nederlandse tvprogramma's terug wilt kijken, vanavond De wereld draait door, met Mark Tuitert. Was leuk item. 15 februari moet hij aan de bak op Olympic Games.

Tags: Courtenay, Canada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 06 Nov. 2013
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 14601

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 07 Juni 2014

CANADA!

Landen bezocht: