Een maand en de rest :) - Reisverslag uit Courtenay, Canada van Marloes Leijser - WaarBenJij.nu Een maand en de rest :) - Reisverslag uit Courtenay, Canada van Marloes Leijser - WaarBenJij.nu

Een maand en de rest :)

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

04 Februari 2014 | Canada, Courtenay

In de tussentijd is er al best wel weer wat gebeurd.
Op school is Randy Frank (https://www.facebook.com/RandyFrankWestCoastCarvings) langs gekomen. Hij ging de klas uitleg geven over het leven van een native (indiaan) van vroeger en nu. Hij maakt ontzettend gave dingen uit hout, zoals je ook op zijn Facebook kunt zien. Hem was gevraagd om voor elke klas op Huband, dat zijn er 13, een veer te maken. Deze veer representeert een arend die dood is geschoten in Vancouver een aantal jaar geleden. De jagers schoten ze dood om ze te verkopen en geld te verdienen. Randy wilde daarom iets doen voor deze arends, om ze niet vergeten te laten worden. Daarom besloot hij voor elke arend een veer uit hout te maken. Uiteindelijk zijn er een paar duizend dood geschoten, waardoor Randy er heel veel moest maken. Hij is nog steeds bezig om de veren te maken, hij is hard op weg, maar hij moet er nog veel meer maken.
Op de veer uit hout was het de bedoeling dat de hele klas zijn/haar naam er op zou schrijven en zelfs ik mocht dat. Mijn naam staat nu dus vereeuwigd boven het lokaal van Mr Perich. Super cool toch :)

Verder heb ik weer geschaatst met de klas en ijshockey gespeeld. Ijshockey spelen is best moeilijk. Ik kan schaatsen en ik kan hockeyen, maar tegelijk is dat nog best lastig. Het was moeilijk om de aandacht tussen de twee te verdelen, maar ja misschien leer ik het nog wel.

De dag erna zijn we met de 5 meisjes naar Winter Bites festival geweest. Dat was een festival in de stad waar je een paar dingen kon doen en eten etc. Een soort Huissense dag maar dan zonder het zuipgedeelte, zonder het harde muziekgedeelte en met veeeeel minder mensen. Oké slechte vergelijking. Misschien is het beter te vergelijken met Huusse bèj kaorslich. We hebben daar geschaatst op plastic, stom vergeleken met het mooie echte ijs van het ijshockeyveld. Schaatsen was moeilijk, het was eerder lopen op ijs, maar we hebben schik gehad. Er was een jongen telkens prachtig aan het zingen en dansen op de muziek, dus Milou en ik hebben genoten. Toen we het later aan Audrey en haar friends vertelden, konden die ook mee lachen. Na het "schaatsen" kregen we warme chocolademelk en friet.

Volgens mij waren we het weekend daarvoor nog wandelen geweest, Milou en ik. Het was toen heel erg mistig, maar de natuur was alsnog mooi. We hebben twee reigers gezien en een hoop eenden en meeuwen. Daarna zijn we in een mini cafétje gaan zitten om warme chocomel te drinken en heb ik een tosti gegeten.

Afgelopen weekend hebben we op zaterdag een relaxte dag gehad, niet veel gedaan, dat hoort er ook soms bij. Op zondag zijn we naar Nanaimo gegaan, om te brunchen bij Mary, Audrey's jongste zus. Mary was jarig en ze had ons allemaal uitgenodigd. Helaas kon Abby niet mee, die was ziek thuis. We werden weer vrolijk begroet, we hadden Mary en haar dochter Sophie al ontmoet, maar haar man Berry nog niet. Berry maakte fritata klaar, dat is ei met allerlei dingen er in. Ook had hij een grote fruitsalade gemaakt, yoghurt, bacon, kalkoen worstjes en vast nog dingen die ik vergeten ben. Het was lekker en ze waren erg gastvrij. Na de brunch kregen we ook nog taart, die suuuper lekker was. Oja, we kregen ook nog champagne gemixt met just d'orange. Aparte combinatie dacht ik, maar het was erg lekker.
Na een paar uur daar gezeten te hebben, gingen we weer. Ik mocht kiezen wat we gingen doen en ik koos Cathedral Grove. Cathedral grove is een soort bos met MEGA bomen. Nee niet gewoon groot, maar MEGA. Van tante Marian moest ik een foto maken met een mega boom, nou dat is zeker gelukt. Cathedral grove was echt prachtig. De grond was een beetje modderig, maar niet te modderig. Toen we bij Mary waren, sneeuwde het nog, maar bij Cathedral Grove niet meer. Veel foto's gemaakt en een frisse neus gehaald, het was echt super mooi. Ik was blij dat ik dit gekozen had.

Daarna zijn we weer terug naar huis gegaan en voelde ik me niet goed. Eenmaal terug moest ik overgeven en had ik nergens zin in. Nu,maandag, nog steeds. Ik ben vandaag niet naar school geweest, vannacht ook een paar keer over moeten geven. Hopelijk gaat het vanavond wat beter.

Oh, nog wat leuk nieuws. Binnenkort is het Family Day, een nationale feestdag. Dan gaan we naar Vancouver, om naar het aquarium te gaan en het science center. En het hotel is geboekt in Victoria. Aan het eind van februari gaan we met de meisjes naar Victoria, dat is zo'n 3 uur rijden. Daar blijven we dan twee nachten en gaan we overdag veel leuke dingen doen, daar kijk ik erg naar uit :)

Oh en ik moet minder lang wachten met schrijven, want nu heb ik het idee dat ik veel ben vergeten.Voor nu tot sinas!

  • 04 Februari 2014 - 07:51

    Mama:

    waar is nou die mega boom foto?


    Leuk dat je vereeuwigd bent in zo'n mooi project.
    groetjes en beterschap!

  • 04 Februari 2014 - 19:28

    Jan:

    Marloes,

    Als ik het zo lees, ben je alleen maar eten. Dat wordt bijbetalen op de terugvlucht wegens "overgewicht", haha. En zeg in Canada maar niet dat je Wayne Gretzky niet kent, je kunt dan niet meer veilig over straat. Hij is de één van de grootste (en misschien wel de grootste) sporthelden van Canada. De Johan Cruijff van het ijshockey.

  • 05 Februari 2014 - 16:44

    Jan Linders:

    Hi Marloes, you're really starting to appreciate Canadian culture (and food!) aren't you? Making wooden feathers isn't something you would do at home, or would you? I'd love to see Cathedral Grove, must be wonderful..... Some fine trips coming up...enjoy, greetz, Jan

  • 06 Februari 2014 - 16:20

    Doran:

    Nou broer Jan, dat zal wel meevallen. Ze ligt al vanaf zondag spugend op bed. Dus dat lijnen is al aardig goed gekomen.

  • 11 Februari 2014 - 20:23

    Ans Vermeulen:

    Hoi ik hoop dat je een beetje opgeknapt bent!!!!! Zo te lezen vermaken jullie je goed, behalve het ziek zijn. Die bomen zijn zeker reuze, of je hebt de foto laten maken door iemand van een kilometer afstand, grapje !! Wij zelf hadden zaterdag een feest in het moment was erg gezellig! Nu hangen op de bank en veel olympische spelen kijken, wat ik erg graag doe, leuk hoor al die wintersporten. Vandaag medaile acht gewonnen met schaatsen ( ik zelf niet hoor, ha ha) maar waarschijnlijk weet je het al. Ook veel olympische spelen bij jullie op tv? We horen wel weer, groetjes Ans x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 06 Nov. 2013
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 14595

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 07 Juni 2014

CANADA!

Landen bezocht: