Ziek, Vancouver en back2school - Reisverslag uit Courtenay, Canada van Marloes Leijser - WaarBenJij.nu Ziek, Vancouver en back2school - Reisverslag uit Courtenay, Canada van Marloes Leijser - WaarBenJij.nu

Ziek, Vancouver en back2school

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

13 Februari 2014 | Canada, Courtenay

Het is weer een tijdje geleden dat ik een reisverslag heb gemaakt. Bij dezen dus een nieuwe.

Vorige week ben ik de hele week thuis gebleven, want ik was ziek. Veel kotsen, niks eten en veel gatorade zuipen. Uiteindelijk hield het op en had ik nog een paar dagen om te herstellen.
Helaas heb ik wel Olympic Day gemist op Huband, waar ik graag bij wilde zijn. Ook de laatste keer schaatsen heb ik gemist :( Maar ja, nu ben ik helemaal beter.
Doordeweeks had ik nog even met oma en Nicole geskypet, was een tijdje geleden, dus extra leuk. Maar de verbinding is telkens slecht, dus da's een beetje klote.

Op zondag zouden we (misschien) naar Vancouver gaan. Het ging allemaal door, ik was nog niet 100%, maar we gingen alsnog. Opstaan om 5 uur, want om 6 uur zouden we gaan. Dat bleek half 7 te zijn, maar we waren in ieder geval op tijd. We gingen met de meisjes hier, dus Audrey, Abby, Chloe, Milou en ik. Ook Audrey's vriendin Kathy ging mee met haar dochter Hanna. De short bus (da's de bus naar Wolfheze) zat vol. Het was zo'n 1 uur rijden naar Nanaimo waar we daarna de ferry namen naar Vancouver. Deze keer vertrokken en eindigden we bij een andere bay dan Milou en ik samen gekwamen waren, dus nieuwe dingen te zien. Op de boot waren Milou en ik allebei heel moe. Na de boottrip waren we in Vancouver en nam Kathy het stuur over, wat betekent: GAS OP DIE LOLLY!!! Het was best kort rijden, zeker voor Canadese begrippen, maar 20 minuten. Toen kwamen we aan bij Stanley Park, een soort bos. In dat bos was ook Vancouver Aquarium, waar we heen zouden gaan. Milou en ik mochten skeer naar binnen, door onze HAN collegekaarten (zijn die toch nog ergens goed voor).
Eenmaal binnen dacht ik: is dit alles?? Het leek een beetje op Burger's Ocean gedoe. Stiekem was het toch best groot. De pinguïns waren ironisch genoeg binnen door de kou, het vroor, want het waren Afrikaanse pinguïns. Er waren suuuuperveel dieren. Hier een korte samenvatting:
- otters (die super schattig waren en op de rug zwemden)
- dolfijnen
- haaien
- heel veel kwallen
- heel veel kikkers
- heel veel vogels
- heel veel vissen
- zeeleeuwen
- beluga's (soort witte dolfijnen)
- luiaard (weet ook niet wat die in een aquarium doet)
- krokodillen
- etc.

Je ziet ze wel op de foto's.

Het was echt heel leuk in het aquarium, de shows waren een beetje een tegenvaller. De zeeleeuwenshow in Ouwehands is veel beter.
Ook was er een 4D bioscoop, dat vind ik altijd skerrie, maar nu viel het mee. Het was mooi, BBC Earth en ook met die coole stem van die ouwe man.
Nadat we ALLES gezien hadden in het aquarium, gingen we door. Milou wilde graag de totempalen zien, die ook in Stanley Park te bezichtigen zijn, dus zijn we daar heen geweest. Indrukwekkend en mooi, ook super hoog. Dus daar zijn we natuurlijk op de foto gegaan, de rest bleef in de auto.

Inmiddels was het een uur of 5 toen we de boot namen, dus dat zou 8 uur thuis zijn. De terugreis was weer vermoeiend. We aten supper op de boot, zelfde menu als op 27 december: Dippin' with fries. Oftewel soort van grote kipnuggets met friet. Toen we thuis waren, waren we moe en gingen we naar bed.

Gelukkig hadden we maandag geen school, want het was een nationale feestdag, namelijk FAMILY DAY. Deze dag hebben we gebruikt om goed uit te rusten, dat hadden we allebei hard nodig.

Op dinsdag en woensdag zijn we weer naar Huband gegaan. De kinderen waren superblij dat ik er weer was, dat was schattig om te zien. Mr Perich vond het cool dat Nederland zoveel medailles heeft gehaald tot nu toe, dat maakte me wel trots. Ik ben heel ver weg, maar toch voel ik me in alles super Nederlands.

Woensdag, da's vandaag, was het weer leuk en ook vermoeiend. 's Avonds zijn Milou en ik een stukje gaan wandelen/snelwandelen/joggen op een blaauwe mondag zoals Nicole wel weet.

De foto's komen er aan, heb geduld. Nu ga ik zo slapen. Hopelijk halen we nog een paar medailles, alle hoop op Sven en Ireen. En met een beetje geluk wint Vitesse weer dit weekend. Hup Holland Hup en forza Vites!

xoxo

  • 19 Februari 2014 - 15:14

    Jan Linders:

    Hi Marloes,

    African Penguins in Canada, going inside because it's too cold......that's something I think is very funny -;)! Another funny thing: taking a rest on FAMILY DAY: This should be a day, in my humble opinion, on which people are super-ACTIVE with their families, but I'm not a Canada-expert of course -:) . And it goes without saying that your kids are glad to see you back after your illness... hope you're fine now and as you've undoubtedly heard, Sven missed his golden medal on the 10 km-race, too bad, isn't it! Keep going strong, enjoy and take care, Jan

  • 19 Februari 2014 - 16:17

    David Keus:

    Veel plezier in mijn favo country! Ik ben wel een beetje jalours..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 06 Nov. 2013
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 14587

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 07 Juni 2014

CANADA!

Landen bezocht: