Rocky Roadtrip deel 1! - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Marloes Leijser - WaarBenJij.nu Rocky Roadtrip deel 1! - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Marloes Leijser - WaarBenJij.nu

Rocky Roadtrip deel 1!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

23 Mei 2014 | Canada, Lake Louise

Poepoe wat is er veel gebeurd de afgelopen tijd.
Ik hou het allemaal niet zo goed meer bij,maar kan er later vast veel over vertellen.
Het weekend nadat we weg zijn gegaan van Huband, zijn we naar het dansoptreden geweest van Abby en Chloe. Ik had er niet heel veel van verwacht, aangezien het de vorige keer een beetje slecht was (lol), maar nu was ik echt compleet verrast. Het was echt prachtig. Vooral de oudere kinderen waren erg goed, dan vooral het tapdansen en ballet. Het was zelfs best ontroerend, zo mooi was het. Abby en Chloe's dansjes waren vooral schattig. Het tapdansen van Chloe's groepje kon je helaas niet zo goed horen, maar ze leek wel erg geconcentreerd hihi.

De week erna was het best mooi weer, dus zijn Milou en ik naar Miracle Beach gefietst (tenminste, ik geloof dat dat toen was). Het was verder dan we dachten, nou ja misschien niet verder, maar die takke heuvels ben ik wel een beetje zat (fietsend dan). En door die *** mountainbikes krijg je een zere kont. Toen we eenmaal op het strand waren,was het lekker weer en was ik lekker een beetje verbrand, maor mik niks wah. Jao veur de lezers thuus, ik bun mien Huussens nog nie verleerd.
Verder heb ik toen eindelijk één van mijn grootste verslagen afgemaakt, dus daar ben ik blij mee.
Ook was het 4 mei, dus uiteraard 2 minuten stil geweest.

In het weekend hadden Audrey en ik toen een hotel in Lake Louise, Alberta, geboekt, want op 14 mei zouden Mary, Milou, Audrey en ik naar the Rocky Mountains gaan, WOEHOEEE!
Toen we aankwamen in Canada, vroeg Audrey wat we wilden doen in Canada en ik zei natuurlijk "The Rockies!". Vooraf heb ik mijn coole familie beloofd dat ik stenen uit the Rocky Mountains mee zou nemen, dus daarvoor moesten we daar natuurlijk ook naar toe gaan. Het wachten tot mei duurde wel lang, maar nu was het eindelijk zover!
Op dinsdag en woensdag de spullen gepakt en toen gingen we op weg naar Nanaimo (1 uur rijden), waar Mary woont. Milou en ik hadden "koude" kleren, zoals ik warme kleren voor de winter noem, ingepakt voor the Rockies en "warme" kleren voor de week erna, bij Margaret.

Toen Mary er ook klaar voor was, gingen we op weg naar de ferry, die ook in Nanaimo is, dat was dus handig. Het was wederom een 1,5 uur reis op de boot, naar Vancouver. We aten avondeten op de boot. Nog een paar selfies gemaakt (dat was de grote hit van de reis) op de boot. Eenmaal aangekomen in Vancouver gingen we op weg naar Margaret, waar we die nacht zouden slapen. Van de haven naar Margaret is het weer 1,5 uur rijden. We waren nu dus al 4 uur onderweg HEUJ!
We gingen vrijwel gelijk naar bed na een lekkere zelfgemaakte sundae van Margaret op te hebben. Die morgen moesten we weer vroeg op.
Inmiddels was het donderdag 15 mei en kregen we pannenkoeken voorgeschoteld door Canada's beste kokkin, Margaret. Ze had zelfs boterhammen voor ons gesmeerd en muffins gebakken. Zij denkt ook overal aan :) We konden dus met goedgevulde buiken onderweg gaan voor een enorm lange reis.

De reis begon naar Lake Louise, dit is een plaatse aan, jawel, Lake (meer) Louise. Deze plaats ligt in een andere provincie dan British-Columbia, waar we tot nu toe alleen waren geweest. Lake Louise ligt namelijk in Alberta, dat is de provincie aan de oostkant van B.C.
Onderweg zagen we vooral veel bomen. Als ik denk aan alle bomen die gekapt worden overal, snap ik niet zo goed dat ze daar om zeuren. In Canada zijn zoveel bomen, niet te geloven.
Audrey reed het grootste stuk, Mary en Milou reden ook een paar uur. Onderweg zijn we nog een paar keer gestopt voor pauzes. Het was namelijk zo'n 8(!!!!!!!!) uur rijden naar Lake Louise vanaf Margaret's huis. Ook zagen Milou en ik een eland, een bruin met zwarte (we reden te hard om een foto te nemen) en een black bear! Die liep gewoon te chillen aan de kant van de weg.
Hoe verder we reden, hoe kouder het werd. Ook was er weer sneeuw te zien op de hoge bergen.
Toen Audrey riep "We're in the Rockies!", keek ik mijn ogen uit. Het was echt onwerkelijk mooi. Het was zoveel meer dan dat ik ervan verwacht had. Alles maar dan zoveel mooier. De bergen waren heel anders dan ik gewend was, veel minder bomen, omdat het te koud is en de grond is ook niet goed voor de bomen om op te groeien. De rotsen waren in allerlei kleuren, de meeste grijs en zwart, maar ik zag ook rood, geel, oranje, blauw en groene rotswanden. Het was echt SUPER VET om eindelijk de Rockies te zijn, wat een beleving. Voor iedereen die ooit naar Canada of Amerika gaat, GA DAAR HEEN! Ik kon niet stoppen met kijken, m'n ogen werden er moe van. Er was zoveel te zien en achter elke hoek zat er weer een waanzinnige berg verstopt. Dit was alleen pas de reis er naar toe, we waren er nog geen eens!

Onderweg hebben we veel selfies gemaakt, ook toen we uiteindelijk in Lake Louise aankwamen, waar we in the Lake Louise Inn verbleven.We hadden een kamer met z'n 4'en en er waren twee bedden. Even wat gegeten in het restaurant van het hotel en toen lekker naar bed gegaan na de ontzettend laaaaaaannnnnnnnnnnnnnge reis.

Oja, we zaten toen zelfs in een andere tijdzone! 1 uur vooruit.

TO BE CONTINUED.....

Tags: Rockies, Alberta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 06 Nov. 2013
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 14599

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 07 Juni 2014

CANADA!

Landen bezocht: