Margaret, Mike en Mary - Reisverslag uit Mission, Canada van Marloes Leijser - WaarBenJij.nu Margaret, Mike en Mary - Reisverslag uit Mission, Canada van Marloes Leijser - WaarBenJij.nu

Margaret, Mike en Mary

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

05 Juni 2014 | Canada, Mission

Toen we op maandag bij Margaret en Mike gedropt waren, konden we natuurlijk niks meer doen. We waren muuskapot en het was ook al best laat. Ik kan me niet herinneren wat we toen gedaan hebben, maar ja.

In de week bij Margaret en Mike zijn we vooral te vinden geweest in Abbotsford. Dat is waar Margaret werkt. Als ze moest werken, liet ze haar auto thuis, zodat Milou en ik een beetje rond konden touren. Dat was echt super lief en ook erg leuk :) Zo zijn we, soort van, naar Highstreet geweest, dat is een winkelcentrum wat erg groot is. We hadden helaas niet zoveel tijd, omdat we een verkeerde afslag hadden genomen, regelrecht de snelweg op naar Vancouver. Dat was niet zo slim, maar we hadden wel de weg terug gevonden! Zonder kaart, zonder telefoon, gewoon met logische denkstappen. Ja ja, vrouwen kunnen de weg best vinden. Daar hebben we even rondgelopen en daarna Margaret opgehaald van haar werk.
Verder zijn we nog een dagje naar Harrison Hot Springs geweest met Margaret en Mike's dochters Alicia en Alexandra. Helaas waren de hot springs knetterduur en ik weet ook niet waar, maar het was wel mooi daar. We kwamen nog een meisje tegen met een soort van regenboogvogels, die nog op mijn schouder hebben gezeten. Toen Alexandra ze vast had, werden die vogels een beetje gek. Wel grappig om te zien. Margaret trakteerde ons daar op een lekker ijsje en daarna stopten we nog even in een park. Daar waren ganzen met babygansjes en Alexandra wilde ze een beetje opjagen, dat was gelukt.

Op een andere dag waren we met Margaret naar Fort Langley geweest. Dat was een schattig plaatsje. Daar hebben we een beetje rondgeslenterd en een paar winkeltjes ingelopen. Even later kwam ook een goeie vriendin van Margaret mee. Ook dat was gezellig. Toen we daar een tijdje hadden rondgelopen, gingen we naar een winkelcentrum (WOEHOE!). We hadden niet heel veel tijd, dus Milou en ik renden zowat door het mega winkelcentrum heen. Wat souvenirs gescoord en wat gegeten. Onze voeten deden erg zeer van het lopen, dus hebben we in een winkel lekker op de grond gezeten haha.
De rest van de week hebben we een beetje genikst en naar Abbotsford geweest. Ook nog Mike's werk gezien, hij werkt bij een hout zagerij, zo zou ik het noemen :P Verder zijn we nog een paar keer uit eten geweest, heel gezellig :)

Op zaterdag gingen we naar SEATTLE! Yeah! Dit was iets wat ik sowieso wilde doen en Margaret,Mike en Alicia hebben ervoor gezorgd dat het gelukt is. We gingen vroeg weg, zodat we niet de werkende mensen tegen zouden komen in file naar de douane.Maar om er te komen, was er wel veel gescheld nodig hahahaha wat hebben Milou en ik gelachen om Mike. Toen we bij de douane kwamen, reed een andere auto net voor ons "onze" baan op, dus Mike was boos en scheldde een hoop. Dat vertelde hij ook tegen de douane, die was daar niet zo blij mee uiteraard. We konden gelukkig wel doorrijden en binnen bij de douane waren we snel klaar. Een paar vragen wat we kwamen doen en toen konden we al weer verder. Het ging nu een stuk sneller, aangezien we het groene papiertje nog in onze paspoorten hadden van de vorige keer dat we in Amerika waren. Geen vingerafdrukken en foto's meer dus.

Na een paar keer op Google Maps gekeken te hebben en een paar uur later, kwamen we in Seattle. Er was veel te zien en het leek een beetje op Vancouver, vond ik. De auto geparkeerd in een parkeergarage en toen gingen we rondlopen. We waren in een public market, dat is een markt, maar dan binnen. Daar was het helaas suuuuper druk, dus hadden we het al snel gezien daar. Snel naar buiten dus. Seattle heeft een groot reuzenrad, een space needle en veel hoge gebouwen. Natuurlijk wilde ik in het reuzenrad, maar behalve Alicia wilde er niemand mee. Dus lekker met Alicia in het reuzenrad geweest. Het uitzicht daar vanaf was super mooi! Je kon goed de space needle zien en het stadion van de voetbalclub Seattle Sounders. Mooie foto's gemaakt dus, die hier helaas niet meer opkunnen. Ik heb de limiet van foto's namelijk bijna bereikt haha.
Het reuzenrad ging vier rondes, dus alles mooi gezien. Het is ook prachtig dat Seattle aan het water ligt, net als Vancouver. Dat maakt zo'n grote stad net wat mooier.
Nog een beetje rondgelopen en souvenirs gekocht, was een leuke dag.
Op de terugweg zijn we dichtbij de grens gestopt om in een Nuthouse te eten. Dat was een grappige ervaring. Op de grond lagen overal pindaomhulsels. De naam zegt het al, je kunt er noten eten. Op tafel stond een emmer met pinda's, dat was lekker. De schalen kon je natuurlijk lekker op de grond mieteren. Daar hebben we lekker gegeten met z'n 5'en. Daarna zijn we terug over de grens gegaan en dat was het avontuur in Amerika!

Zondag hebben we nog even in North Vancouver rondgelopen, het was helaas regenachtig, maar het was binnen. Er waren leuke winkeltjes binnen. Beetje haasten, want we werden weer naar de ferry gebracht, met al onze spullen zowel van de Rockies als van deze trip. Alles werd opgeladen en we namen afscheid van Margaret, Mike en Alicia. Of het het laatste afscheid was, weet ik niet.. Wel weet ik dat het erg leuk was om met hen op stap te gaan :) De ferry was ****** druk. Gelukkig waren we als voetpassagiers snel aan boord en hadden we zit plek. Overal in het restaurant moesten ook mensen zitten, omdat er te kort was aan plek.
Anderhalf uur later waren we weer op Vancouver Island, in Nanaimo, waar Mary ons stond op te wachten.

Mary nam ons mee naar haar huis in Lantzville, dat is dichtbij Nanaimo. Die avond hebben we een beetje tv gekeken en zijn we op tijd naar bed gegaan, want de volgende morgen gingen we om 6uur 's morgens naar Tofino.
Met een halfslapend hoofd, zat ik in de auto. De hele tijd dat we hier waren, waren we bezig geweest om naar Tofino te kunnen. Nu nam Mary ons mee dus dat was goed geregeld :D Het was 3 uur rijden daar naar toe, maar Mary reed vlot, dus waren we er best snel. Eerst stopten we in Ucluelet. Daar ontbeten we rond een uur of 9. Lekker ontbeten, toen gingen we door naar de vuurtoren. Er was een 5 km paadje door de bossen, dat leidde naar de oceaan. Het was echt prachtig om door de bossen te lopen, maar nog veel mooier vond ik het toen we de oceaan konden zien. Het water was helder en we zagen veel zeehondhoofdjes boven het water uitsteken.
Milou en ik waren nog steeds best moe, maar we hadden de 5 km glansrijk volbracht.
Na die wandeling gingen we ergens zitten om een koekje te eten en wat te drinken. Het was zonniger geworden, dus de jassen konden uit. Daarna reden we verder naar Tofino. Onderweg stopten we bij Long Beach. De naam zegt het al, het is een lang strand. Daar hebben we lekker gechillt en de surfers bekeken. Het was wel fijn om op een zandstrand te zijn en we waren helemaal aan de westkust van de wereld! Als we even megaveel kilometers zouden zwemmen, konden we naar Japan.
Na op Long Beach gelegen te hebben, liepen we een beetje door Tofino, wat best een leuk plaatsje is. Veel schattige winkeltjes en een soort haven. Ook daar hebben we even gezeten.
Daarna was het al etenstijd, dus gingen we een eindje terug om taco's te bestellen. Die hebben we lekker op het dichtstbijzijnde strand opgegeten. Toen die op waren gingen we weer terug in de auto naar Lantzville. Oja, onderweg waren we opzoek naar een ijswinkel, dat duurde best lang, maar gelukkig wel gevonden :)

De volgende dag, woensdag, werden we door Mary afgezet bij Woodgrove Mall, in Nanaimo. Daar hebben we een paar uur gewinkeld en vervolgens zijn we met de bus naar de binnenstad van Nanaimo gegaan. Daar was niet heel veel te zien helaas. Uiteindelijk hadden we Mary gevonden en bracht ze ons weer terug naar Courtenay.

• 05 Juni 2014 - 13:09

Ans Vermeulen :

Toch nog op de valreep even in Amerika geweest, doel bereikt dus. Ben benieuwd of al die souvenirs in jullie koffers passen. geniet er nog heel even van en een hele goede terugreis gewenst, tot gauw!!! Groetjes Ans
    Ps. Voor je moeder kan het niet snel genoeg zaterdag zijn ( en de rest van de Fam)