Verjaardag, school, schaatsen, etc. - Reisverslag uit Courtenay, Canada van Marloes Leijser - WaarBenJij.nu Verjaardag, school, schaatsen, etc. - Reisverslag uit Courtenay, Canada van Marloes Leijser - WaarBenJij.nu

Verjaardag, school, schaatsen, etc.

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

23 Januari 2014 | Canada, Courtenay

De vorige blog was ik geëindigd met Abby's verjaardag. Op zaterdag (dus vorig weekend) zijn Milou en ik wezen zwemmen in een zwembad. Het zwembad was minder groot dan verwacht. Ter vergelijking denk ik dat de Koppel 2 à 3x zo groot is. Wel was er een whirlpool, een sauna, een stoomding, een golfslagbad, 2 glijbanen en een bad om baantjes te trekken. We hebben alles gedaan eigenlijk. Er waren maar 3 kleedhokjes, vreemd. In Nederland heb je er super veel. Mensen kleden gewoon daar om en sommige gaan bloot douchen. Geen fraai gezicht.
Verder was het best vergelijkbaar met Nederlandse zwembaden, alleen waren er hier veel badmeesters en juffrouwen. Een stuk of 6 denk ik wel.
Ook heb ik op zaterdag PEC - Vitesse gekeken, gelukkig gewonnen, dus dat was mooi.

Op zondag was Abby's kinderfeestje, ze had een stuk of 10 meisjes uitgenodigd. Het thema was spionnen, dus dat was wel leuk. De kinderen moesten telkens opzoek naar clues en daarna missies uitvoeren, totdat ze uiteindelijk bij de briefcase kwamen, die ze met een code moesten openen. De clues zaten verstopt in een knuffel, onder de taart, onder een hotdog, in een ballon en nog dingen die ik nu niet weet. Het was echt heel goed in elkaar gezet en bedacht. De kinderen waren natuurlijk heel enthousiast. Toen ze uiteindelijk de briefcase open maakten met de code, stond er dat de schurken uit een vreemd land de buit (zakjes met spy dingen en snoep) gestolen hadden. Dus wij verstoppen en de kinderen mochten ons zoeken. Ik had een goeie plek, maar ze vonden me vrij snel. Ze namen me mee alsof ze bij de politie werkten. Daarna kwam er een kietelgevecht, ik ben daar niet zo gevoelig voor, dus ik kietelde ze terug.
Na 2,5 uur werden ze opgehaald, dus niet zoals bij ons "je wordt met volle buik weer thuis gebracht". Het was een geslaagd feestje denk ik.
's Avonds hebben we Boer Zoekt Vrouw gekeken.

Een paar weken terug werden we gevraagd door de grade 6 (groep 7 in Nederland) teacher, Marina, om een presentatie te geven. Maandag gingen we dat doen. Ik had een powerpoint gemaakt met dingen als: topo, tweede wereldoorlog, sport, eten, schoolsysteem, waar we bekend om zijn en nog een paar dingen. De eerste vraag die ik ze stelde was: "How long do you think it'll take to get from me to Milou's house?". Er kwamen antwoorden als: 9 uur, 11 uur, een week, 6 uur, etc. Ze waren verbaasd toen ik zei dat het maar iets langer dan een half uur is. De leerlingen wisten best veel over Nederland, dat viel positief uit. In totaal hebben we een uur gepraat, ik had het idee dat ik heel veel zei. De leerlingen en de lerares vroegen best veel, dus dat was leuk. We kregen een applaus en we werden bedankt voor de presentatie.
De rest van de dag heb ik in Mr Perich's klas doorgebracht, ook leuk.

Dinsdag was ik ook in Mr Perich's klas. Geholpen met van alles en nog wat. Vooral lezen vinden de kinderen heel leuk om met mij te doen. Ze vinden lezen stom, maar niet als ze dat met mij mogen doen.
Toen Milou en ik op de gang op de fijne groene bank zaten, kwamen er twee leerlingen uit Grade 6 naar ons toe. Ze gaven ons beiden een envelop met onze naam er op en een cadeautje. Ze verklapten al dat in het cadeautje een bidon zat van de school. Het is een groene en er staat "Huband Hawks" op. Op de kaart hebben leerlingen geschreven wat ze geleerd hebben en veel thank yous. Super leuk!

Vandaag, woensdag, heb ik ook in Mr Perich's klas geholpen. Deze keer veel rekenen en knutselen. Twee dingen die ik niet op mijn eigen niveau kan, maar wel op groep 4 niveau. Na de lunch ging ik met de klas in de bus, die ons naar de schaatsbaan bracht. We gaan 3x schaatsen. 3x op woensdag en dit was de eerste keer. Mr Perich had een helm mee voor me, aardig ,maar het slaat nergens op, maar oké het was verplicht. De schaatsen kon ik daar gratis huren, dus dat was fijn. Natuurlijk ijshockey schaatsen, anders bak ik er niks van. Het was alweer een tijdje geleden dat ik had geschaatst, maar na even oefenen ging het wel weer. Ze schaatsen niet zoals wij op een schaatsbaan, maar op een hockeybaan. Het was best leuk en na een uur gingen we weer terug. Toen was het alweer tijd om met de bus naar huis te gaan.

  • 23 Januari 2014 - 10:08

    Mama:

    Leuk om te lezen. Vroeger ging het schaatsen en skeeleren heel goed bij jou. Dat schijn je niet te verleren. Dus dat ging wel goed, denk ik.
    Jullie hebben het echt goed getroffen op de school. Aardige leerkrachten en kinderen. Goed om te lezen.

    Groetjes uit Huissen. (Vannacht weer eens gevroren sinds lange tijd.)

  • 23 Januari 2014 - 15:55

    Papa:

    Ik wil wel graag een foto van jou zien met die mooie helm op. Heb je Wayne Gretzky al ontmoet?

  • 23 Januari 2014 - 16:43

    Jan Linders:

    Hi Marloes,

    Kids at home and lots of kids at school, but they really seem to like and appreciate you! Are you already thinking of becoming a primary school teacher -;) since you seem to show an aptitude for teaching children of this age.... enjoy and take care, Jan

  • 23 Januari 2014 - 20:29

    Marloes Leijser:

    Papa, ik heb geen idee wie Wayne Gretzky is.

  • 25 Januari 2014 - 11:43

    Ans Vermeulen:

    Hoi Marlous,
    Vandaag kwam het er eindelijk van, ik heb net rustig is even al je reisverslagen gelezen. jullie hebben al een hoop meegemaakt in die paar weken, zo te lezen hebben jullie het wel naar je zin! En is het eten ook wel goed te doen! Fijn dat jullie een eigen kamer hebben kun je je af en toe even terugtrekken! Volgens mij staat het uitgaan op een zeer laag pitje, geen puf voor of is er gewoon niets uit te gaan???? Moet je nog veel opdrachten voor de HAN doen??? Volgens mij was de presentatie wel geslaagd!
    Leuk hoor, fijn om te lezen dat jullie je wel vermaken. Hier is alles prima. Dylan had gister een schoolfeest wat volgens hem wel leuk was! Bob was niet gegaan die had niet zo'n zin. Je snapt er niets van, er waren toch meiden genoeg, geintje Bob . Nou dit was het voor nu, ga nu stofzuigen en straks de stad in Dylan moet nodig een paar nieuwe broeken, tot gauw en de groetjes aan millou, groetjes Ans

  • 31 Januari 2014 - 01:25

    Marloes Leijser:

    Hee Ans,
    Uitgaan komt nog wel. We gaan naar Victoria, dat is soort van de hoofdstad van Vancouver Island. Daar zijn wel uitgaansmogelijkheden. Hier in de stad niet echt. Wel cafés, maar geen clubs zoals bijvoorbeeld in Arnhem. We gaan het zeker nog wel doen hoor!
    We moeten inderdaad best veel opdrachten voor de HAN doen, maar dat wisten we al van te voren. Het hoort erbij denk ik. Maar ook dat gaat wel goed komen.

    Groetjes terug!

  • 01 Februari 2014 - 22:52

    Papa:

    Wayne is de Johan Cruyf van het ijshockey.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 06 Nov. 2013
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 14644

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 07 Juni 2014

CANADA!

Landen bezocht: