Trots op Nederland! - Reisverslag uit Courtenay, Canada van Marloes Leijser - WaarBenJij.nu Trots op Nederland! - Reisverslag uit Courtenay, Canada van Marloes Leijser - WaarBenJij.nu

Trots op Nederland!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

24 Februari 2014 | Canada, Courtenay

10 dagen later schrijf ik weer een nieuwe blog.
De 14e was het natuurlijk VALENTIJNSDAG! In Nederland doe ik daar nooit echt aan, maar hier is het nogal een grote feestdag. Abby en Chloe hadden voor iedereen in hun klassen een kaartje geschreven en ze kregen ook van (bijna) iedereen wat terug. Ik had er helemaal niet aan gedacht en vond het niet echt nodig om iets te maken of kopen.
Eenmaal op school aangekomen, kreeg zelfs IK valentijnskaarten en chocolaatjes van de leerlingen, HOE SCHATTIG! Helaas had ik niks terug te geven, maar dat vonden ze niet erg. De dag op school was heel leuk, een zonnige dag, dus konden de kinderen aan het eind van de dag buiten spelen. 's Middags mocht ik koekjes versieren met de leerlingen. Mr Perich had chocolate chip koekjes gehaald en icing, dat is denk ik botercrème ofzo. Dus eerst een grote witte laag op het koekje en daarna met rood een mooi hartje er op maken. Alle kinderen deden goed hun best om het koekje mooi te maken en niet gelijk op te eten.
Uiteraard had ik ook een koekje voor Milou en Chloe gemaakt, aangezien Abby er één had en Chloe niet. Ennn natuurlijk had ik mijn mooie tekenenvaardigheden laten zien en een schitterende kaart voor Milou gemaakt en nog 2 voor Abby en Chloe.
Toen we thuis kwamen zagen we ook nog een kaartje en een doosje chocola voor ons allebei, van onze geheime aanbidster Audrey, super leuk!
In het weekend was er niks bijzonders gebeurd denk ik. Behalveee het begin van de Olympische Spelen! Yay!
En wat hebben we het super goed gedaan zeg. Meer medailles dan ooit en bijna allemaal Oranje podiums. Op school feliciteerden de docenten ons een aantal keer met de goede prestaties, net alsof wij dat hadden gedaan haha. Dat maakte me wel super trots om Nederlands te zijn en voor zo'n klein landje om zo goed te zijn :) In de klas moesten de leerlingen een presentatie doen over een atleet naar keuze en Abby had Ireen Wüst gekozen! Ze had een heel mooie tekening gemaakt en we hadden samen informatie over haar opgezocht. De rest van de leerlingen hadden bijna allemaal een Canadese sporter.

De week erna heb ik 's morgens geholpen in mrs Anderson's klas, een heel aardige docent. Zij geeft les aan de kleuters en grade 1. Daar mocht ik helpen met klanken leren, dat was wel interessant. Ik heb dat bij phonetics moeten leren en hier leren ze het natuurlijk al in de kleuterklas. De kinderen vonden het heel leuk dat ik er was en noemden me gelijk bij naam en vroegen me om hulp. Ik werd erg gewaardeerd om te helpen, super vaak "thank you" gehoord. Na recess ging ik dan weer terug naar de klas van mr Perich waar ik veel vragen kreeg waar ik nou was, want ze misten me zo erg.

Pfoeh mijn geheugen laat me een beetje in de steek. Aiai, alzheimer light. Volgens mij was op woensdag de halve finale ijshockey tussen Amerika en Canada. Het ging nog niet om een medaille, maar het leek wel zo belangrijk. Mr Perich had een Canada muts op en een Canada trui, prachtig zag 'ie er uit. Ik heb hem geholpen een goeie stream te zoeken waardoor het live te bekijken was, daar was hij erg blij mee. Gelukkig hadden ze gewonnen, anders was hij vast pissig geweest haha. Ik vond de wedstrijd nogal saai, maar ja wie ben ik.

Verder weet ik dat we op vrijdag gingen bowlen, met het hele 'gezin'. Bowlen is hier anders dan thuis. De baan is kleiner, er zijn maar 5 kegels en de bal is zo'n 2x zo klein. Helaas voor mij ook geen hekjes. Voor de mensen die het niet weten, ik kan NIET bowlen. De eerste ronde had ik een mooie score van 37. Slechter dan Abby en Chloe :'). Het was irritant dat je je vingers niet in de bowling bal kon doen en het leek alsof ik een dikke afwijking had. Milou was gelijk super goed en Audrey ook, terwijl het haar eerste keer ooit was :O Audrey won de eerste ronde. Ik werd laatste HEEUUJ! De tweede ronde ging VEEL beter. Ik heb maarliefst 1 spare gegooid, Milou een paar strikes! Deze ronde sloot ik af met 111 punten, een stuk beter dus. Wat de kinderen betreft hadden we beter 1 ronde konden doen, veel gehuil en gezeur helaas.

Op zaterdag zouden we naar het Eaglefest gaan in Cumberland, maar het sneeuwde en we besloten niet te gaan. Een chille dag dus.
Op zondag was de grote ijshockeyfinale, Canada v Zweden. En guess what: ik heb niet gekeken, want het was om een belachelijke tijd. Prima, Canada heeft gewonnen. Ondertussen ging het steeds harder sneeuwen en het bleef ook liggen. 's Morgens zijn Milou en ik gedropt bij de winkels, eerst zijn we Sportchek in gegaan, daarna een of andere schoenenwinkel en daarna Walmart. De winkel is mega, dus daar waren we wel even zoet mee. VEEL kortingen, we kregen het er warm van. Nou, wat hebben we allemaal gekocht? Ik heb gekocht: een yogabroek (ohhh die zit toch fijn), grijze nep uggs (zodat ik die andere weg kan mieteren, ja mama, fijn hè!), hemdje, cadeau voor Bob, mini cadeautje voor Nicole, shampoo en nog wat andere dingen. Milou heeft twee nieuwe broeken, coole zwarte laarsjes en nog wat dingen. Nou, we tilden ons een ongeluk, maar we waren in staat bij de kassa te komen. Bliepbliepbliep 160 dollar. Oeiiii Milou's pasje doet het niet, okee ik probeer het. Nope, mijn pasje doet het ook niet.. Maar 110 dollar cash, wat nu?! De pinautomaat in de winkel was "out of order", scheisse. De winkel er naast had er geen, lekker handuuugg. De dichtstbijzijnde bank was weet ik veel waar, het sneeuwde nog steeds hard dus we smsten Audrey. Ze kwam eraan en hielp ons uit de brand, FIEUW. Daarna door naar de bank, waar we gelukkig wel konden pinnen.
Oja, Vitesse heeft eindelijk weer gewonnen, HOLADIJEE! Goed gedaan Sjors Peter, opperhoofd, uncle Rooney, papa en de rest.

Vandaag is het maandag, Miloukie en ik zitten lekker op bed The Bachelor te kijken. We hoefden niet naar school vandaag, want het was SNEEUWVRIJ. Het sneeuwde de hele dag en nu nog steeds. We hebben lekkere wraps gemaakt met ei, tomaat, ham en kaas. Milou's wrap was met ei, paprika, ham, appel en kaas. Daarna hebben we ook nog smoothies gemaakt, och wa gezond wah.We hebben de eerste 2 afleveringen van seizoen 8 van Dexter gekeken, super spannend! We hebben weer gesport, we sporten nu om de dag, dus dat vind ik wel goed van ons. Ook hebben we lekker buiten gespeeld in de sneeuw. Foto's gemaakt en sneeuwballen gegooid.

Vrijdag gaan we voor twee nachten met de meisjes naar Victoria, dat is soort van de hoofdstad van het eiland, ik ben benieuwd. We gaan vrijdag gelijk uit school en het is dik 3 uur rijden. Ik weet al dat Milou en ik op whale watching gaan, met een bootje mee en dan walvissen sporten, dat lijkt me heel cool :)

Knuffels voor iedereen thuis, aai voor Flip en de groeten aan iedereen.

Tot latuurrr

  • 25 Februari 2014 - 16:15

    Mama:

    Hopelijk valt er wat te spotten. Lijkt me echt gaaf.
    Niet te veel kleren kopen, anders heb je in juni overgewicht met je koffer. Of laat je de Nederlandse kleding daaro?


  • 26 Februari 2014 - 07:44

    Marloes Leijser:

    Ben wel van plan wat dingen weg te gooien en anders van te voren al terug sturen wanne :P

  • 27 Februari 2014 - 08:59

    Esmée:

    Hoi mvr leijser,
    Ik hoop dat u het heel leuk heeft in canada!
    We missen je wel een beetje in de klas hoor!!
    maar zo te ziehn is het daar heel leuk het ziet er wel heel mooi uit het uitzicht daar het lijkt me wel een beetje koud hahah.
    veel plezier daar!
    Gr Esmée
    3t1 citadel college

  • 01 Maart 2014 - 09:06

    Ans Vermeulen:

    Hoi Marloes, niet te veel shoppen hè, niet vanwege overgewicht maar om geld over te houden voor jullie trip naar Amerika!!! Ander wordt het een voetreis! Leuk om al die Canadese gewoonten mee te kunnen maken he zoals Valentijnsdag etc. En sneeuw nou niet gezien deze winter en nu hoeft het van mij ook niet meer hoor, de krokussen en Narcissen staan al te bloeien, laat het voorjaar maar komen. Ik las gisteren ergens dat we de warmste winter hebben sinds 1702!! Nog een paar jaar en we kunnen ik bikini in de winter. Jammer dat de olympische spelen zijn afgelopen he ik heb heel veel gekeken ben gek op wintersporten (kijken) . Nu maar weer aan de Candycrusch!!!, We staan gelijk nu maar ik denk dat je ons wel in ga halen, ben al lang bezig met dit level! Gister met je moeder aan de High Tea geweest, cadeautje van haar nog van m'n verjaardag, was erg gezellig lekker zitten beppen! Dit weekend aan de carnaval zin in !!!!! En daarna een weekje vrij, heerlijk. Nou dit was het weer voor dit moment we mailen weer, groetjes aan Milou, groetjes Ans

  • 01 Maart 2014 - 09:07

    Ans Vermeulen :

    o ja ik hoop voor jullie dat jullie walvissen zien !echt wel gaaf! veel plezier, Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 06 Nov. 2013
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 14642

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 07 Juni 2014

CANADA!

Landen bezocht: