We zijn er! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Marloes Leijser - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Marloes Leijser - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

28 December 2013 | Canada, Vancouver

Het is gelukt. Milou en ik zijn zonder al te grote problemen aangekomen in Canada. We zitten nu in een Bed & Breakfast in Richmond, super dicht bij Vancouver Airport (we horen de vliegtuigen over vliegen). Het was me de reis wel zeg.

Allereerst namen we afscheid van de achterblijvers uit Nederland op Schiphol. We waren op tijd op het vliegveld en mijn koffer kon worden ingecheckt. Die van Milou was iets te zwaar, maar na wat over gepakt te hebben, was ook dit in orde. We konden het eerste vliegtuig in, naar Londen!

Dit was maar een korte reis, zo'n uur, we gingen sneller dan verwacht. Geen last van de oren, prima.

Eenmaal in Londen aangekomen was het supercool, weer handbagage laten checken en daarna de goede gate zoeken. Dat lijkt misschien lastig op de grootste luchthaven van Europa (Heathrow), maar wij kunnen dat wel. We moesten zelfs een soort metro nemen om naar de goede gate te komen, dat scheelde enorm veel lopen.

Bij onze gate (naar Vancouver) stond een mega lange rij, we zouden immers met een Boeing 747 gaan vliegen en die is groot. We vonden het allebei (in ieder geval ik) wel spannend, maar dat ging goed. We kregen veel drinken onderweg, er werd goed voor ons gezorgd. We zaten naast elkaar, naast Milou zat een aardig meisje uit Canada, naast mij een stil figuur die alleen maar sliep uit, laten we zeggen, Sri Lanka???

Op het schermpje konden we van alles doen. Tv kijken, films kijken, cd's luisteren (nog best up-to-date met bijv. het nieuwe album van John Legend) en de vliegreis volgen op een kaartje.

Eerst gingen we een film kijken, we kozen voor The Heat met Sandra Bullock en zo'n actrice, Molly van Mike en Molly maar ik weet haar naam nooit.. In ieder geval dikke schik. Maar ja 9 en half uur in het vliegtuig is toch best wel heeeeeeeeeeeeeel lang.

Oh, we kregen gelukkig wel eten, we hadden allebei macaroni cheese. Ik had lekker de groenten weggedumpt en toen de rest opgegeten. Was best lekker. Er zat ook een heel lekker toetje bij, iets van cranberry apple custard ofzo. Poe wat hebben we nog meer gedaan in die 9,5 uur.. In ieder geval heel even geslapen. Verder weet ik het nu niet zo goed.

Landen was een ramp, het voelde alsof m'n oren aan het bloeden waren en of het trommelvlies ging knappen. Niks hielp. Kauwgom niet, slikken niet, oordoppen niet. Milou had er ook erg last van.

Maaaar hiep hoi we waren er eindelijk!!! Snel spullen pakken en wegwezen. Dat bleek makkelijker gezegd dan gedaan. Het vliegveld was trouwens kei mooi, er was een aquarium met kwallen en een grote waterval. Ik zei tegen Milou: "En dit is dan pas het vliegveld". We keken onze ogen uit. Toen was het weer paspoort tijd, veel vragen. Waarom gaan we zo lang naar Canada? Wat gaan we er precies doen? Waarom gaan we niet werken of studeren? Enzovoorts. Uiteindelijk mochten we doorlopen van die mevrouw, na 10 minuten ofzo.

Dus we dachten yippy, we kunnen nu door! Nee. Er was nog een check en daar werden we tegen gehouden. We moesten in een speciale douane kamer. Ik vond het lijken op zo'n grote ruimte uit van die drugs opsporingsseries van National Geographic of Discovery Channel. Nou, "welcome to Canada" maar niet heus. Ze namen onze paspoorten mee en wij maar wachten. Het heeft in totaal ongeveer een half uur geduurd, toen mochten we weg! Nu écht :D

We belden Jimmy, dat is de Aziaat van de B&B. Hij kwam ons ophalen met z'n vrouw. We konden best goed vinden waar we moesten zijn en daar kwamen de Chinezen aan. Ze zeiden weinig (niks), maar dat was niet erg want ik heb toch geen stem. Nu zijn we op een lelijk behangde kamer, maar het bed is super zacht.

Morgen brengen ze ons naar Tschwassen ferry, waar we de boot nemen naar Vancouver Island. Dan zullen we EINDELIJK mijn familie ontmoeten!

Nu lekker slapen, het is hier nu bijna 22:00.

Trusten en tot snel!

• 28 December 2013 - 09:31

Superceal:

Geen Pim,Pam,Pet, in die 9,5 uur?
    Maar jullie zijn de grote plas iig over, nu het kleine plasje nog.

• 28 December 2013 - 09:32

Papa En Mama:

Fijn dat jullie nu lekker in bed liggen. Wij stappen er nu uit. Groetjes aan de Aziaten. Lekker ontbijten en genieten van de mooie boottocht.

• 28 December 2013 - 10:15

Nicole:

Schön! Goed dat jullie toch nog hebben gegiert in het vliegtuig, zo mot het.
    En met die douane; dat heb je ook weer mooi meegemaakt. Moest Milou alles uitleggen aan die lui? Aangezien jij geen stem hebt?
    Rust maar lekker uit meisjes, en zeg tegen die chinezen: sjèsjè

• 28 December 2013 - 10:32

Annelies:

Vergeet je niet je lekker warm aan te kleden? Op de ferry kan het koud zijn als je buiten staat. En buiten moet je zijn, daar heb je prachtige vergezichten. Geniet ervan. ☺

• 28 December 2013 - 20:58

Nick:

Veel plezier. Gr. Nick uit klas 1C2 (citadel college lent)

• 29 December 2013 - 20:29

Marloes Leijser:

Heb genoeg dikke kleren meegenomen!