Courtenay - Reisverslag uit Courtenay, Canada van Marloes Leijser - WaarBenJij.nu Courtenay - Reisverslag uit Courtenay, Canada van Marloes Leijser - WaarBenJij.nu

Courtenay

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

30 December 2013 | Canada, Courtenay

We zijn officieel waar we moeten zijn! We moesten 2 uur met de boot, die we maar nét gehaald hadden. Jimmy (van de B&B) bracht ons naar de boot, maar we hadden nog maar 5 minuten. Wij snel naar binnen met de koffers en gevraagd of we nog mee konden. Het kon! Haasten haasten haasten en toen waren we er. Mensen hielpen ons om onze koffers weg te zetten en toen konden we genieten van de boottrip.

Het zou twee uur duren en dat was het ook. We zagen de grote oceaan, prachtig! Het was super koud, maar we waren goed ingepakt. Veel bergen te zien, alles mooi eigenlijk, dat kan je wel zien op de foto's.

Toen we van de boot af kwamen, wachtten Audrey, Abby en Chloe ons op. We pakten onze koffers en zetten ze in de auto. Ik zat voorin en Milou achterin met de meisjes. De autorit duurde best lang, langer dan ik had verwacht. We stopten onderweg om zeeleeuwen te bekijken. Het waren er echt heel veel en ze maakten allemaal geluid. Sommige waren een beetje aan het vechten en andere waren aan het slapen op elkaars konten. Mary te ontmoeten (oma's petekind), die had een mega grote hond. Ik vond Mary een beetje op tante Marian lijken.

Na een paar uur waren we eindelijk in Courtenay en konden we ons nieuwe "huis" zien. Het huis is een beetje ouderwets, niet echt mooie kleuren, maar oké. Onze kamer is pas geschilderd en best mooi. Het bed is fijn, bokspring bed, maar het kussen is heel dik, dus ik had gelijk zere schouders en een zere nek. De kamer is in een soort van souterrain, elke 20 minuten gaat er een soort luchtreinigingsapparaat aan, dat hoor je wel, maar heb je niet zo'n last van als je moe bent.

De eerste dag kregen we spaghetti, maar ik had echt geen honger. Ik had het gevoel dat ik middernacht aan het eten was.

Gisteren hebben we de hele dag binnen gezeten, want het regende. We hebben de eerste Harry Potter film gekeken, die wilden we niet zien, maar Chloe wel, dus oké... Audrey maakte popcorn en zette chips neer, erg lekker :) Ik was eigenlijk de hele dag best ziek en moe, niet fijn om gelijk ziek te zijn de eerste week, maar krijg genoeg medicijnen hier om het te bestrijden, tot nu toe werkt niks. We aten bloemkool, piepertjes uit de oven en kippenpootjes. Ik hou niet van kippenpootjes, maar ja.

Vandaag zijn m'n nagels gelakt door Chloe, prachtig zoals je op Facebook kunt zien. Mooi roze met blauw en glitters natuurlijk. Zelfs mijn teennagels zijn gelakt, zoals Chloe zei: "They really stand out." Jep, dat klopt :P Ben benieuwd wat we straks gaan eten.

Morgen is het al oudjaarsdag, ja in Nederland nu al. Bericht aan Bob en ome Dirk: Niet te link met het vuurwerk! Dat zal wel een gekke dag worden voor mij. Ik weet niet hoe oud & nieuw hier gevierd wordt, maar dat zal ik wel meemaken. Ik weet in ieder geval dat we morgen kalkoen gaan eten, zo'n hele kalkoen, mega groot.

Ik weet niet wat ik nu nog kwijt moet, maar als je nog iets wilt weten, kan je altijd reageren! Nu ga ik verder aan leertaken van de HAN :/ En foto's uploaden natuurlijk!

  • 31 December 2013 - 18:34

    Jan:

    Marloes, moet je die kalkoen zelf slachten? Eet smakelijk. Hier wordt de hele dag al flink geknald. Cayen durft niet meer buiten, het arme beestje.

    En wat een goede berichten van (S)tuitert. Wie had dat nog van die ouwe. De 1.500 m zelfs gewonnen en ook de 1.000 m schaatsen straks in Sotsji.

  • 31 December 2013 - 19:17

    Marloes Leijser:

    Haha gelukkig is de kalkoen gewoon uit de vriezer, in een grote zak. We gaan toch geen kalkoen eten vandaag, maar morgen. Vandaag worden het allemaal hapjes.

    Zielig voor Cayen zeg.. Misschien helpen kalmeringspilletjes?

    Inderdaad mooi van Markie! Hoorde het en was heel blij :) Ik had het zeker niet verwacht van hem! Heeft hij vast voor mij gedaan haha.

    We gaan de Olympische Spelen ook volgen, alleen is alles dan al geweest helaas.. Hoop op veel medailles voor Nederland!

  • 01 Januari 2014 - 08:51

    Claudia:

    Hey Marloes,

    Nog 9 minuten en dan..................Gelukkig nieuwjaar!!!!! Ik hoop dat je een geweldige oudjaarsavond hebt en dat het nieuwe jaar een superjaar mag worden. Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 06 Nov. 2013
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 14640

Voorgaande reizen:

27 December 2013 - 07 Juni 2014

CANADA!

Landen bezocht: